Saturday, May 21, 2011


Super Junior - BONAMANA

BETUL KE... WAHAI WANITA?

cter ni ak dpt dr 1 of my fren kt fb....sj nk share ngn smua....hrp d ambil iktibar ye.....


siapa kata jadi perempuan tu senang?

nak kena tutup sana, tutup sini

tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

perempuan, stoking pon kena pakai

cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

komfem x tahan bertutup semua

tapi, perempuan cool jek

tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

siapa kata jadi perempuan tu senang?

tiap2 bulan, mesti ada penyakit

nak pergi kelas pon susah

kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

cuba tengok budak lelaki , selamber jek

kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek

tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

hebat kan perempuan?

siapa kata jadi perempuan tu senang?

hati ni Allah jadikan lembut betul

cepat jek sensitif

cuba tengok orang putus cinta

selalu perempuan yg paling susah nak lupa

lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

siapa yg paling teruk menangis?

perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

lembut tak lembut hati perempuan

tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

hebat tak perempuan?

disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk dengan Allah

diorang cakap, Allah x adil

kenapa Allah lebihkan lelaki?

kenapa perempuan kena dengar cakap suami?

kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?

padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel

diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

kesian kan kat diorang?

disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

persoalannya sekarang

betul ke Allah x adil dengan perempuan?

betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

betul, isteri kena ikut cakap suami

tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

x adil lagikah Allah pada perempuan?

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

mashaAllah, hebatnya perempuan kan?

kenapa perempuan hebat?sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

banyak lagu pasal perempuan kan?

contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

jarang kita dengar lagu pasal lelaki

sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia

tengok pula, bila seorang lelaki berjaya

orang akan cakap

'disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

kita x pernah dengar orang cakap

'disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

kan?hebat x Allah jadikan perempuan tu?

masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

perempuan senang nak masuk syurga

tengok hadis ni

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)

x adil lagikah Allah dekat perempuan?

oh perempuan, sedarlah

betapa sayangnya Allah dekat kita

betapa cintanya Allah dekat kita

tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah?

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan?

#sekadar perkongsian bersama ;)

SUPER JUNIOR DAEBAK!!!

Super Junior - Believe

Monday, May 2, 2011

video



layannnn.........lagu best.....MV yg best.......gd job CN BLUE!!!

KITA BAKOR JE!!!!!!!!!

SALAM......
hai! apakhabar semua??! hrp2 shat hendaknya......
aku pn x phm la nape org dgki sgt2 kt k-Poppers (gelaran utk depa2 yg mnt K-POP)....aku yg trut sm mnt KPOP ni pn bl bc posting ke komen2 dorg ke...rs panas sgt....aku akui, ms aku stat mnt korea ent ni msih krg la pmnt2nye....n lm2 mende ni pn brkembang la spt berkembangnya cendawan2, bunga2 yg tumbuh d pg hari...wahhh...bermetafora lak aku nih....ish...ape yg aku dok meraban ni xtau....huhuhuhu....brbalik pd topik mula2 td....rmai org trtnya2 npe la rmai sgt gadis2 kt Malaysia dok trgile2kn artis2 korea kn....sllunye yg tnya ni puak2 laki tempatan la....(korg jeles ek)....lex3...ktorg mnt@ ske je.....x bererti ktorg akn kawen ngn dorg....aku nk kawen pn cr org tempatan gk...toksah la nk rsau ye....klu aku...jwpnnye senang....aku mnt korea ni sbb bg aku lagu dorg smua x wt ak skt pale mendengar...x heavy....n jiwang dorg pn xdela tgkp leleh cm cd TANGKAP LELEH ARTIS MALAYSIA tu....mslh phm ke x phm...kn leh cr translationnye or kte tgk la yg ade subs...at same time leh gk bljr bhsa2 dunia kn....sm gk la kte bljr mgaji Quran...kte leh knl Arabic....x slh kn.....besides that, lgu2 dorg ni xdela pjg2 sgt...pendek tp padat....x merapu2....mmg ade meaning yg trsirat la.....sbb 2la their songs best2 belaka.....

psl ade yg bg komen gadis2 ni trpikat ngn kehenseman artis2 korea....it's normal la kn.....girls klu jmpa laki hensem mmg x toleh ke lainnye....guys...u ols pn klu da pompuan lawa lalu depan mate pn x brkedip gk kn....1 lg, imej yg d bw artis2 korea sgt2 la bersih....mksdnye....dr ats pale smpai kaki...sentiasa nmpk kemas.....dgn rmbut pendeknya (ssh nk cr artis korea rmbut pjg ni)....cm sy sndri...sy x mnt laki yg brambut pjg ni....klu jmpa rs cm nk tlg potong je...so laki2 malay yg nk try tackle i...u must cut your hair short k....cara berpakaian lak jgn ckp la....mmg smart sntiase....org2 kte lak ske sgt brpakaian cm x ckup kain....trlalu sendat....pkai suar yg koyak2 smua 2....leh klu nk pkai tp jgn la sllu....tnjuk la kmas sket....br la sdp memandang....

artis2 korea gk mempunyai bakat2 trpendam lain selain menyanyi, menari, brlakon......bkn shj atas stage or screen....tp dorg leh handle radio (ade yg jd dj tetap)....jd MC utk variety show lg....jd guest utk program2 variety2 ni smua.....pendek kate mmg dorg ni rjin2 sokmo....klu tgk schedule dorg mmg padat la....x mng tgn nk handle....2la sbb aku mmg syg gler2 kt artis korea ni...dorg mmg btl2 brbakat la....sblm debut, bpe thn dorg trained smpai leh jd professional spt skg...n senang2 je org nk kondem.....

1 je ak nk mtk....henti2 la ngutuk korea ent ni mcm2....ak pn dh nek meluat nk melayan kerenah korg yg childish ni....ktorg mnt korea ni pn x kacau hdup korg pn kn.....tp klu ade, ak nk mtk maaf siap2 la ye....x larat dh nk brtekak ngn korg.....ade je hal korg nk prtikaikan...mcm2 la korg ckp kt artis korea ni....klu korg mnt artis barat cm 2 gk la kmi yg mnt KPOP ni....yg peliknya, artis2 barat brpakaian trdedah x kre la penyanyi or pelakon xdela nk kna kondem.....artis2 korea lg sopan (except several girls/boys band)....selain tu, Lady Gaga yg bw unsur2 x baik utk umat Islam tu...npe lak xnk kutuk....hr2 dok psg lgu2 dia lg wtpa....conclusion, smua manusia ade mnt@ kesukaan masing2 kn....jgn la nk kondem je ape yg org lain mnt....kte smua lain2....

FIKIR2KAN.....
wallahualam~